Bel voor advies 0224-745650 Mail info@gouwenbergcs.nl

Nog geen producten toegevoegd.



FAQ

+

Container op tijd laten plaatsen?

De container zal in de loop van de dag worden geleverd.  Dit zal doorgaans tussen 07:00 uur en 17:00 uur plaatsvinden.
Indien u een tijdsvoorkeur heeft doen wij ons uiterste best om de container op het gewenste tijdstip te plaatsen.
Voor vragen of opmerkingen kunt u altijd, op werkdagen tijdens kantooruren, contact opnemen met onze klantenservice
op 0224-745650 of per mail online@gouwenbergcs.nl.

Wilt u weten hoe laat de door u bestelde container wordt geleverd? Dan kunt u op de dag van levering contact opnemen
met de klantenservice. Wij plaatsen ook containers op zaterdag!

+

Waarom een vaste prijs voor een container?

Gouwenberg CS werkt alleen met vaste all-in tarieven. Zo weet je vooraf precies wat je kwijt bent. Voor het tarief wordt de container geplaatst, mag de container huurvrij 8 weken blijven staan,
wordt de container afgevoerd én het afval verwerkt. De prijs is altijd incl. BTW.

+

Heb ik een vergunning nodig voor een container?

Wanneer je een container gaat huren en deze laat plaatsen op eigen terrein dan heb je geen vergunning nodig. Indien de container niet op eigen terrein past dan zal de container geplaatst wordt op gemeentegrond. Is dit bij jou het geval? Dan adviseren we je altijd na te gaan bij jouw gemeente wat de geldende regels zijn. Deze verschillen nogal per gemeente.

Er zijn gemeenten waar ontheffing of een vergunning nodig is voor het plaatsen van een container op gemeentegrond. In dit geval ga je (helaas) een officieel traject in wat soms tot wel 8 weken kan duren. Wil je op korte termijn een container huren? Wij hebben voor de meeste gemeenten uitgezocht hoe het zit. Maar omdat de regels door het jaar heen nog wel eens wijzigen, kan het zijn dat onze informatie niet meer aansluit. Het is daarom altijd raadzaam de informatie zelf te controleren. Dit kan o.a. via de website van uw gemeente. 

+

Wat zijn de betalingsmogelijkheden? 

Betalingen vinden standaard, gratis, plaats via IDEAL en via een beveiligde SSL-verbinding.

+

Als ik nu bestel wanneer kan de container dan geplaatst worden?

Tijdens het bestellen van de container kunt bij de laatste stap uw voorkeurstijd  doorgeven door te kiezen tussen ochtend (07.00 – 12.00 uur) of middag (12.00 – 17.00 uur).
Bij bestellingen die na 16.00 uur worden geplaatst voor de volgende dag, kan er geen voorkeurstijd meer worden aangegeven.
De container zal dan, tussen  07.00 – 17.00 uur worden geleverd.

+

Leveren jullie ook op zaterdag?

  • Ja, wij leveren ook op zaterdag!
  • Als u op vrijdag de bestelling geplaatst voor 16.00 uur kunnen wij de container nog leveren op zaterdag.
  • Toeslag voor het plaatsen op zaterdag is €25,00 incl. BTW.
  • Op zaterdag zijn wij telefonisch bereikbaar tot 12.00 uur.
+

Hoe kan ik mijn container laten ophalen?

Kies op de website voor "ophaalverzoek" . Gebruik de code die in uw bevestigingsmail staat en vul de gewenste ophaaldatum in
of gebruik de link in uw bevestigingsmail om een ophaalverzoek aan te melden.

+

Kan de container langer blijven staan?

Voor containers t/m 10m3 geldt dat de container, zonder bijkomende kosten, 8 weken huurvrij mag blijven staan. Als u de container langer wilt gebruiken kan dat uiteraard.
Er zal dan een bedrag in rekening worden gebracht van € 3,00 (incl. BTW) per dag dat de container langer staat.

Voor grotere containers, vanaf 12m3, geldt dat na 4 weken huur in rekening wordt gebracht van €4,85 (incl.BTW) per dag dat de container langer staat.

+

Waar kan de container geplaatst worden?

De container zal geplaatst worden in overleg met de chauffeur. U kunt aangeven dat u gebeld wilt worden voor het plaatsen van de container.
Als het niet lukt om aanwezig te zijn tijdens het plaatsen van de container kunt u telefonisch met de chauffeur de plaats bepalen.
Anders zal de chauffeur de container naar eigen inzicht plaatsen.

+

Hoeveel plek dien ik vrij te houden voor het plaatsen van de container?

U moet er rekening mee houden dat het plaatsen van de container 1-2 autoparkeerplaatsen in beslag neemt.
Deze ruimte is nodig voor de vrachtwagen die de container achterwaarts van de wagen zet. Deze ruimte is ook nodig voor 
ophalen van de container.
De container zelf neemt de ruimte in van één parkeerplaats. 

 

+

Waarom mag ik de container tot maximaal 20 cm boven de rand vullen?

Veiligheid: wij willen voorkomen dat het afval tijdens transport van de wagen af valt met alle gevolgen van dien.

Kosten: U betaalt een all-in tarief voor uw bouwcontainer van bijvoorbeeld 6m3. Deze prijzen zijn gebaseerd op het volume van het afval. Indien deze wordt gevuld met een 'kop erop' dan zijn de kosten hoger
en zullen wij genoodzaakt zijn deze kosten aan u door te berekenen.

Indien de chauffeur bepaald dat de container te hoog is geladen en niet veilig kan worden meegenomen, zal er een loze rit in rekening worden gebracht van € 75.- (ex BTW).

+

Wie is er verantwoordelijk voor de container?

U bent als opdrachtgever verantwoordelijk voor de geplaatste container. In geval van schade aan de container door bijvoorbeeld brand of vernieling zijn de kosten voor uw rekening. We raden u aan altijd aangifte hiervan te doen bij de politie zodat u de kosten wellicht op uw verzekering kunt verhalen. Ook als de container in opdracht van de handhaving of gemeente in het weekend moet worden opgehaald zijn
deze kosten voor uw rekening. Tevens dient u bij het plaatsen en ophalen van de container ervoor te zorgen dat de container vrij staat.
Kan de container niet worden geplaatst of worden opgehaald, dan zullen deze transportkosten in rekening gebracht. De kosten voor deze loze rit bedragen € 75,00 excl.btw.

+

Moet ik aanwezig zijn voor het plaatsen van de container?

Het is niet noodzakelijk. U kunt tijdens het bestellen in het opmerkingsvak aangeven waar de container geplaatst moet worden.
Maar in sommige gevallen is het wel handig als u aanwezig bent zodat u kunt aangeven waar u de container wilt hebben.

+

Verhuren jullie ook containers die groter zijn dan 10m3?

Ja, het is mogelijk om een 12m3, 20m3 of 30m3 container te bestellen. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice op 0224-745650. 

+

Mogen er matrassen in de container?

Nee, matrassen mogen niet in de container. Als er wel een matras wordt aangetroffen zal er een toeslag worden berekend van €25 (excl.btw) per matras.

+

Mag er een koelkast of vriezer in de container?

Nee, er mag geen koelkast en/of vriezer in een container afgevoerd worden.
De reden hiervan is dat er koelvloeistoffen inzitten die apart verwerkt moeten worden.
Als er wel een koelkast en/of vriezer in de container wordt aangetroffen dan zal daar een toeslag voor in rekening worden gebracht
van €75,00 (excl. BTW) per stuk.

TIP: de koelkast of vriezer kan gratis inleverd worden bij uw gemeente of bij de winkel waar u een nieuwe heeft gekocht. 

+

Nee, er mogen geen auto-fiets of tractor banden in een container. Voor auto en/of fiets banden rekenen wij €7,50,- (excl. btw) per band. 
Voor een vrachtwagen of tractor band zal er €20,- (excl. btw) in rekening worden gebracht. 

Klanten aan het woord

Top